Note Story :|

saje je letak muka sebagai mukadimah takut ada yang lupa kepada penulis.
*abaikan mata penulis yang tidak cukup tidur itu.

Assalamualaikum pengarang hati yang dirahmati semua.Alhamdulillah dikurniakan rezeki untuk kembali menghadap blog ni.Fuhh bersawang berhabuk dah blog ni sejak nahkodanya menghilangkan diri. I admit memang lama menghilangkan diri tetiba muncul.Serious aku bizi sangat-sangat.Hari ini cuti so aku ambik masa ni dan peruntukkan khas buat mengarang blog.Haishhh cuti sangat seronok okey.Cuti ni harus digunakan dengan sebaik mungkin sebab dah 1 bulan aku tak cuti.Hari minggu pun sibuk dengan pelbagai aktiviti.It's okey untuk mencapai impian haruslah berusaha dengan gigih dan tekun serta berdedikasi.Hampa semua sihat tak?..Hahaha punyalah panjang mukadimah baru nak bertanya khabar.Atleast aku bertanya la jugak bermakna ada laa jugak seketul sifat prihatin yang tumbuh menjalar dalam diri.Serious aku rindu gila gila gila gila nak bersnap sana sini. Jeles dengan teman sahabat rakan kawan yang hari-hari duk upload hasil tangkapan diaorang.Maksud di sini bukanlah hasil tangkap seperti nelayan ya.


Cuti harus dmanfaatkan.Dimanfaatkan di depan lappy untuk emnyiapkan segala tugasan.Wouhhhh semua report nak kena hantar.Semua benda nak kena settle in a time.Whatthehell!..Okey takpa.Dahh memang itu yang harus ditempuhi setiap manusia kan untuk berjaya. aku nak ucapkan selamat bercuti kepada semua makhluk-makhluk yang cuti hari ini.Kepada ibuk-ibuk dan nyonya-nyonya tuh kerja harian anda berjalan seperti biasa.Memasak mengaaamas mengemas rumah * see dah tersasul.. dan segala ''me'' lah ye.Kepada yang bertugas aku ucapkan juga selamat bertugas.Hahaha!<--gelak jahat.

Selamat Bertugas semua. :D

Hihihi sekarang aku tengah bizi menyiapkan cerpen. Bertemankan cahaya lampu yang suram di malam hari aku mendapat ilham untuk menjayakan cerpen ini.Syukur kepada-Nya kerana mengurnikan aku ilham dan idea untuk aku terus menyempurnakan cerpen ini.Ayat pun nak feeling habis.Doa-doakan untuk aku okey semoga aku menang dan Insya-Allah jika cerpen itu berjaya dan akan diterbitkan sebagai sebuah buku :)..I'm now trying to complete 2 short story okey.The first one tu berkisarkan tentang kekeluargaan dan the second tu tentang kasih sayang.Both of the stories aku agak bermain dengan perasaan because the first one tu aku try buat yang happy and chill and another one tu bermain dengan air mata gituwh!Gatal tangan nak hantar dua cerpen sekali gus.But we have to try rite.



Banyak laah story yang aku nak cerita entry ni.Ehh lantak !lama dan lama dan lama  weh tak melepaskan gian nak bersayang-sayang dengan blog musyuk-musyuk ni..:P..Ollrite okey macam aku cakap tadi.I'm really really really really busy.No time..Kadang-kadang ada jugak terlintas dalam diri aku ni manusia ke panda hah?..Mata dah macam beruang koala tak cukup tidur..hohohoho.Makin excited nak update blog ni sambil makan MR POTATO ni hah!..hahaha banyak lagi dalam almari tuh stock encik ubi kentang ni..Time jom heboh hari tu borong habis lah kan.Fuhhh masih berlegar-legar di minda aku bayangan wajah mr.botak a.k.a johan..ohsemmm hensem bangget!.Dah dah dah!..Okey serious tak sangka aku masih sempat nak pergi jom heboh walhal aku ada Taekwondo gradding time Jumaat tuh.Hahaha jem kredit phone duk call orang sana sini . Bila diri ini dah habis gradding awal siap tunggu kawan tu lah jadinya.Gradding start about 3.00 pm and aku sampai rumah dengan badan yang musyuk-musyuk dalam pukul 10.30..hihihi sangat penat okey!.and this 26/27/28/29 April 2012 ni ada International & Invitational ChampionshipTaekwondo di SS.Tipu aku cakap kalau aku tak neves weh!.Tapi gugup tu kurang bila SIR STOPA (hye sir) cakap ''don't worry sangat laa sebab korea tak akan hantar wakil-wakil yang kuat sebab depa ada kejohanan dunia  di Ogawa!'' Nerhhh doakan untuk aku lagi ye..Hahaha banyak dah pahala korang doakan aku tuh!


okey aku masuk sparring.Untuk poomsae tak perlu!..hahaha

okey nak cerita lagi.Semalam alhamdulillah berlansung dengan jayanya majlis MTQ (majlis tilawah al-quran). Menyertai pertandingan tadarus al-quran,Nasyid dan syarahan agama!.Hiihih tahniah tahniah tahniah tahniah! >_<...minggu ni jugak aku terlibat dengan kem BINA NUQABA' 2012.yessss tired but it was really enjoyable.Bangun pukul 3 pagi dapat meeeeelatih diri aku yang kalau di rumah matahari dah terpacak pun belum bangun2 lagi.Hahaha pengakuan bebas!..kau mampu?!



hahahahahaha..*tutup muka dengan bantal*

serious saya rindu nak berambar-gambir..hahaha untuk memikat hati semua (ayat nak masuk meminang boleh) dengan ini saya mengupload gambar ni.Harap diberi komentor agar dapat diperbaiki lagi okey!.


okey sekian sahaja coretan aku kali ini.Harap dapat memujuk hati blog ni yang dari tadi duk merajuk dengan aku.Hahaha amboii blog pun dah pandai merajuk apatah lagi manusia ..ehem ehem ehem!..*take note.
okey sebagai manusia haruslah menjaga hari orang sekeliling tapi jangan lupa hati sendiri okey!.
selamat bercuti semua!

Ayna Umairah
EVERYBODY HAVE OWN STYLE 

6 comments:

Sya said...

lhir 1997 kan? smela dgn kitee.. nmpknya PMR lah kite thun ni, adeh~

Ayna Umairah said...

haha..yup..good luck to you!

_mauhaha_corner said...

waaa...pandai tulis cerpen yea..
go0d luck ayna..^^

Ayna Umairah said...

haha..atas kurniaan Allah..
thanks..doakan taw :D

Unknown said...

opocot !! , hehe , terkejut tengok tadi , buka2 blog terus ada orang tenung kita , hehe :p

Ayna Umairah said...

hahaha..nahh tenungan melampau mata panda :D
thanks sudi mendarat blog ni uollss :D