Paris Version

Berlari terkedek-kedek masuk bilik, on lampu 15 biji and pakai selipar mickey mouse warna pink *baru ade feeling nak update blog , and on lappy.Sambil tunggu lappy setting up pergi dapur bancuh air kopi.Terlupa pulak aku kopi untuk warga emas and aku warga gangsa so milo aje..Baca akhbar tengok berita (walhal tengok list siaran cerita karton wakaka). Phone berdering tanda text masuk.Sepupu hantar text suroh bukak MHI sebab ade lagu ''tentang rasa'' ost one of the slot in Vanilla Coklat *peminat setia. Ehh gatal pulak tangan nak touch Whatapps logo dalam skrin tu. Ehh mak Bedah belakang rumah pun bergosip sama. kihkihkih.Lepas lappy warm up terus login facebook.Wah banyaknya peminat rakan-rakan hantar mesej.(Memikirkan kemungkinan akan dibaling selipar jepun saiz 9 maka aku memilih untuk menukar kan''peminat'' to ''rakan-rakan'').?Scroll down,like mana-mana status berkenan di hati (semua status patah hati haha)..


Hhhhoii saja lah tu nak post entri hari-hari nak kikis duit nuffnang banyakkkk lah tu''.*ade jugak yang makan penampor kang.Kihkihkih tengok account sikit.Wah duit aku dah mencecah hingga lantai .RM0.15. Sokseksoksek kalau RM150 tu senyum aje mata aku memandang. Ni bukan nak pandang,nak jeling pun kena fikir 146 kali (mata boleh senyum eh..mata aku je kot)..


Kami pelajar mulia
Beriman beramal budaya kita
Dunia akhirat matlamat semua
Menjamin hidup sempurna.

kihkihkihkih.Mood menghafal lagu sekolah.Cehh mentang-mentang dah naik pangkat jadi pengawas disiplin exco protokol nyanyi dengan lantang atas pentas gaya lady gaga dengan style rambut kak limah.wakaka serangan penyapu menanti.Cepat-cepat tukar DP facebook takut ada orang cam.(macam pembunuh pulak padahal baru tiru gaya lady gaga aje..waklekk!)..

Diary style.

Cikebom cikebom cikebom.*abaikan bunyi ringtone aku. One message received from balblabla.Haishh hantu kicap betullah kacau aku pepagi buta.3 Saat kemudian tersengih sengsorang.Waklek hantar mesej cakap semalam phone dia hilang aku tak boleh call dia *lega bekalan kredit terselamat wakaka .Macam takda benda lain nak hilang.Kuali ke penyapu mak kau ke anak jiran sebelah rumah ke..Aku senyum sebab dia masih ingat bangun pagi nak solat subuh.Cetttt*tukar nama facebook jadi Ustazah Ayna hahaha.Kelam kabut baq hang lupa yang pagi tu ada latihan taekwondo.Wadehel!..Masuk dapur buat muka pembunuh bersiri marah dekat semua orang sebab tak kejutkan tidor (walhal kau yang mengada-ngada tengok cerita kungfu sampai pukol 3pagi).Call member ,dia pun tak pergi juga.Okey aku ada teman buat denda skuad 100x minggu depan. kihkihkih penuhkan bekalan panelplax!..


Dah merepek memanjang.Kau ada bakat untuk jual kerepek besar nanti.*ade kaitan ke?..Wadehel! Bukan main lagi cita-cita aku nak ambik jurusan aircraft sedodap hati mak bapak kau aje cakap aku penjual kerepek *kalau kerja part time tambah duit okey what.Kihkihkih lepas tu kan lepas tu kan nak berjaya dalam bidang fotografi.Aku nak berjaya macam Nigel Barker (eleh padahal dalam hati ''aku nak kaya macam Nigel Barker '' haha) ..Bak kata kata omputeh ''practise make perfect''.. Seriously aku cakap.Every day aku practise untuk high kick and finally I got it.Every single things dalam hidup kau mesti akan berjaya kalau kau rajin usaha. Kihkihkih aku duk merepek dari tadi motip utama update blog ni haishh mak datin aku nak upload gambar honeymoon di Paris.Lama dah pun siap tapi aku aje no time nak update blog.Ni version aku karang khas untuk achik tersayang.Kihkih balik terengganu bawak balik kek coklat sekali naa. Nah saksikanlah






haishh..Musim cuti sekolah kan.Mesti ramai yang nak kahwin.Tahniah tahniah dan cepat-cepat doakan aku semoga cepat dapat jodoh *gatai..Kihkihkih nak wish dekat semua bakal pengantin selamat pengantin baru semoga bahagia ke anak cucu cicit cuit dan keturunnya (ekceli aku dah tak tahu ape tittle selepas cuit tu). And aku nak wish jugak kepada adik-adik *bajet kau dewasa sangat* selamat bercuti sekolah.Poyi lah ajak mak engko melancong seluruh dunia.Lepas tu pandai-pandai lah tapaukan buah tangan dekat aku.Kalau tidak ai tampar buah tangan ai dekat muka kamu.*ade berani?.. last pic ado lah seorang pompuan bajet datin wanna be ni hah nak sangat photog list dia.Nah amik amik wahai Airiana oi..kihkihkih mengada baq hang.P main jauh-jauh.

10x ganda lawa tulisan aku :P

ade aku kesah :P

Okey bhayyyyyyeeeeeee!

Ayna Umairah
Blog menjadi ekspresi diri
Kamera menjadi luahan hati

No comments: