Tenanglah Wahai Hati

Bismillahhirahmanirrahim Assalamualaikum :)

Alhamdulillah dipanjangkan lagi umur untuk terus memohon ampun kepadaNya.Syukur kepadaNya. Main Story. Tafsiran Al-Quran pada waktu pagi yang hening di dataran sekolah. *Hari-hari aku lambat turun ke dataran* ~_~



 Surah Annur ayat 26. '' (Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.''  Sambung lagi dengan ayat 31 '' Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.''

Kalau bukan sekarang, bila lagi? Takkan nak tunggu sampai  mati? Jika bukan kita yang yang membantu diri sendiri, siapa lagi yang sudi? Takkan nak lupakan dan biarkan perasaan itu terkubur sekali lagi? Biarkan apa orang sekeliling nak kata. Tak up to date, kolot, kekampungan, takde class. Biar cantik di mata Allah bukan di mata manusia. Tapi sekiranya cantik di mata Allah , pastinya cantik jugak kan di mata manusia :)

Sebelum disapa sinar iman, kita dipandu hati sekeras batu. Bila Nur Al-Quran meresap ke jiwa, lunturlah segala keangkuhan. Sekuat manapun seseorang tu pasti ada sesuatu yang akan membuatnya menangis. Allahhurabbi .Apa yang kita lakukan selama ini.Ya Rabbi ampunilah kami. Untuk setiap pandangan yang tidak terjaga. Untuk iman yang tidak dipelihara .Ya Rabbi Kau mengawasi kami setiap detik. Kau kurniakan kami hidayahMu. Terima kasih ya Allah atas hidayah yang tidak terhingga ini. Sungguh Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Satu bintik jerawat kita sibuk cari cara nak hilangkan ,tapi berjuta bintik hitam tumbuh di hati tak pernah sibuk cari cara nak hilangkan. 
 
Aku bukan seorang muslimah yang baik, apatah lagi sempurna.Aku ingin menjadi baik. InsyaAllah. Bila niat kita baik, ingin menjadi baik, pasti Allah akan bantu kita. Hanya terpulang pada diri kita untuk terus berusaha memperbaiki diri atau terus dengan yang sekarang. Ya Allah, jika ini yang terbaik buatku, kuatkanlah aku, permudahkanlah segala urusanku dalam hijrah di jalanmu. Sometimes, Allah give us of heavy trials, because He believes in our ability than we believe in ourself. Tanam dalam hati kita sungguh-sungguh Lillahitaala. Syaitan ? get out main jauh-jauh!
 
My future zauj,  when the time comes, love me in the name of Allah SWT and guide me by His Quran and together let us build a family that forever will resides in Jannah. InsyaAllah. Let Allah be The Author of our love story. Ahabbaka llazi ahbabtaniylah. Semoga Allah mencintaimu, yang Dialah membuat engkau mencintaiku keranaNya .

 I cover my hair, not my brain. Don't judge me with your glare, My Lord says I'm a precious pearl, I command respect! I'm a muslim 

P/S #1- Jangan pelik tengok orang berniqab, berjubah dan bertudung labuh tahu!. *tangan kat pinggang, kening terangkat* 

P/S #2- Pinjamkan saya buku Salahuddin Al-Ayubi tulisan Abdul Latip Talib. Woowoo orang tak habis baca lagi dah kena hantar. :(

P/S #3- Wanita play this song :)

P/S #4- Tahniah IMTIAZ K.Terengganu dapat juara keseluruhan Kejohanan Taekwondo ISTAC 2012. 10 emas 8 perak 11 gangsa. Alhamdulillah :)

P/S #5- Tadi kemain banyak nak tulis . Sekarang dah lupa ~(‾▿‾~) (~‾▿‾)~ 

P/S #6- Saya suka guna bahasa campur-campur. ~__~

Being loved by people around is nothing if you lose love from Allah

2 comments:

Tom Hansen said...

You can spread this good information to all muslim.

Rabbani al-Wafi said...

ye, satu cara mndapatkan pasangan yg baik adalah dgn menambahkan ilmu dan menghayati khidupan masyarakat skitar.

dgn ilmu yg penuh di dada kte akan mampu mengetahui adab perilaku seseorang, dan dengan mghayati dunia Allah kita tidak akan trtipu dlm memilih pasangan.

prbnyakkanlah mengembara..

follow sy balik ye, ni link pendek
http://goo.gl/vlTRo