Wordless Friday

Assalamualaikum ya ukhti wa akhi :)

Lama tak lama tak non update blog. Here I come. Dalam menempuh kehidupan duniawi yang penuh cabaran ni kan macam-macam kita rasa.Kadang-kadang kita ketawa kegembiraan. Kadang-kadang kita menangis kesedihan. Wahai hamba Ilahi, begitulah kehidupan di dunia. Kita sesekali tidak dapat menjangka apa yang Allah telah aturkan untuk kita.Namun percayalah Allah tidak akan menduga hambaNya kecuali untuk melihat hambaNya bersyukur dan bersujud kepadaNya.

Kadang-kadang kita lalai mengingatiNya. Kita terlupa akan suruhanNya. Kita asyik dengan keseronokan dunia. Tapi Allah itu maha pemurah lagi maha penyayang. Dia buka hati kita. Dia beri laluan hidayah untuk kita kembali mengingatiNya kan? Alhamdulillah.

Seru pada diri kita sendiri. Apa yang kita buat selama ini atas dunia. Hanya berseronok? Hmmm ruginya hidup yang Allah kurniakan kita sia-siakan . Rugi sangat. Rugi oksigen sebab kita bernafas atas dunia ni hanya untuk berseronok sehingga lupa kepada Pencipta. Dahlah oksigen pun semakin kurang sekarang ni. So sama-sama kita baiki diri kita ke arah lebih baik. :)




No comments: