Khas Buat Haji & Hajjah

assalamualaikum anta anti sekalian...bertemankan saya ayna umairah pembimbing anda dalam aktiviti merepek pada hari ini..yaaaa!..sakit ke sihat ke atau separuh-separuh??..sila berjumpa doktor anda dengan segera sebelum mendapat sindrom kegilaan!...kepala gua semakin bengap mengadap homework yang tak reti-reti nak berenti menghantui hidup seorang pelajar seperti aku!..lama rasenye tak hupdate blog ni..ade dalam 5,6 keturunan harimau bintang..erkk?..maybe!Dah lepas bengap dengan homeworks masalah bosan yang tahapnya dah sampai tahap merah melanda diri gua lagi..masalah bosan sering muncol tanpa dijemput! okey!..jangan tiru perangai hencik bosan..hidung tak mancung pipi terdorong-dorong..ehh silap..tersorong-sorong!.bila kau dah rasa diri kau tu bosan dah tahap kritikal sampaikan ICU tak boleh nak terima kau..kau akan cari sesuatu yang kau rasa sesuai dengan bosan kau yang dah meroyan tak tentu hala tu..iaitu berblogging!..ia adalah penawar yang mujarab ya adik-adik!

    
        -take simple note please-

okey!..disebabkan aku bosan lagi memboringkan tahap cipan laut merah..ermm bosan seperti.. pribahasa untuk bosan takde dalam kamus dewan!..so aku dengan tekad dan azam yang jitu menghadap lappy dan nukilkan entri yang takde makna bagi korang tapi penuh kemaknaan untuk aku!..erk?..lantak aku lah...nak blogging jugak..nak jugak nak jugak!!!.kenapa aku rasa gaya penulisan aku semakin tidak matang?..bukankah suasana sekeliling yang membuatkan seseorang itu bertambah matang!..okey.. aku semakin tidak paham dengan kehendak diri sendiri walaupun itu adalah diri aku..kau tak akan paham diri aku sebab aku adalah aku dan aku tak akan paham diri kau sebab kau adalah kau!...


     -kau buat-buat paham boleh sebab gua tak paham lansung-

back to the story..ehem*..back to the tittle..entri kali ini khas buat ibu-ibu ,bapak-bapak yang bakal menunaikan rukun iman yang ke-5..mantan pun boleh aje!...entri kali ni gua nukilkan untuk tatapan umum mahupun bukan umum..just nak kongsi-kongsi dengan korang!.. >sharing is caring< rite??. kenapalah kepale hotak gua bengap sangat nak keluarkan idea nak merepek,meraban,meroyan atau apa-apa yang sewaktu denganya!.. okey..jangan kau gelak besar dekat aku..gelak pelahan-pelahan tak ape!.. okey serious please!
dalam waktu-waktu begini kau kene betul-betul serius kerana ia adalah waktu untuk kau serius dan kau harus seserius yang boleh kau serius!erk??..ehem* tergelak kecil sendirian sambil memerhatikan diri di dalam cermin!okey..kalau aku meroyan ,10 biji blog tak habis aku menaip..dah kita teruskan ke segmen seterusnya..erk??..aku tak tahu pulak blog aku ade segmen antarabangsa!!:P

super cun airport..ni bukan airport ayna!

garuda itu sejenis benda yang bersayap dan ada kipas besor di sayapnya...beliau bukannya burung.:D

kamu butuh trolli..sila dorong yaa  :P

nampak DSLR macam nampak emas 5 guni..super jakun..

kau patut bersyukur duduk di Malaya..eh..Malaysia

manusia penuh bila musim haji..hari biasa..macam tak ada apa-apa je

jabal rahmah..tempat pertemuan adam dan hawa..

kesibukkan keharian kemasyarakatan

mari melancong ke london...:P

mamat yang sukar tawar-menawar..ambek gambar kan sonang!...muka jakun ado tuhh..:D

mamat belah kiri ni pure jepun..boleh bertutur dalam bahasa arab but fail bahasa jepun..so tak pure manelah!

kau abaikan aje beliau!

bakul tu maybe baru keluar dari hospital..tu pasal duduk atas keretasorong tu..erk?

mainroad depan masjidilharam

on the way to madinah by bus. took 6 hrs. so bakar bontot meh!

masjidil haram...indahnya ciptaan tuhan

abang burung..:D


ini camel adik-adik..susunya bagos untuk kesihatan!


camel pon jakun nampak DSLR..senyum:D


super gojes...bibir takmo kalah angelina joli joli jelly


ayam golek...erk??...meh golek ayam!

erk??..comey-comey lah uteh,uda,angah,along ni..sangat gojes!
dari kiri hang tuah,hang jebat,hang likur,hangPA..hehehe..takde-takde
nzyme sahdan,fadh sahdan,lutfi sahdan,solahuddin sahdan,
ini bhaaa anak Dato' Sahdan maa...ngeh3x


Sahdan Salim <-----kelikkelikkelik

ayna nak creadit gambar-gambar ni semua kepada photographer-photographer yang ayna kagumi!..beliau ialah


fadh sahdan..ehem*..ayna dah jadi usahawan nanas yang berjaya sekarang ni..setiap bulan kene hantar laporan kesihatan nanas kepada hencik fadh sahdan ni..heheh >peace uda<:D


This is Nzyme Sahdan..amoii uteh..bukan main lagi nohhh!




hehehe...okey!...last speech lahh kan..terima kasih yang teramat sangat kepada makhluk-makhluk,ibu-ibu,bapak-bapak yang tak jemu-jemu landing dekat airport ayna ni...sokongan anda semua membuatkan saya untuk terus menukilkan hasil karya tersendiri..ehem*...cakap macam penulis novel..okey!.cukup!mesti kau dah naik jemu dengan segala kata-kata sumbang dan sumbing aku ni kan..penutup memang macamnih!.haha..ollrites..aku nak pergi sambung study dulu..final exam dah hampir muncol!saje je aku hupdate blog kacukan ni nak lepaskan tension..erm!..kau pernah tension ke ayna oii?? sampai disini saja dahulu..sila doa-doakan saya okey!..kepada student-student yang stuborn..erk!!..good luck okey korang!

ayna umairah
This is me a poyographer

5 comments:

Ahmad Syakir said...
This comment has been removed by the author.
Ahmad Syakir said...
This comment has been removed by the author.
Ahmad Syakir said...

Jabal Rahmah... haha pandai jgk ko baca Jawi..hak3..ingatkan x reti baca jawi.. haha sengal toi... :P :P

Ayna Umairah said...

okey..pandai kot..oke!..pandai sangat2

Ahmad Syakir said...

haha pandai la sgt..coih.. aku memang suka komen hang..wahah..almaklumla dah berabad aku x komen an.. jln2 blog..terasa nk click blog hang an..so aku click la.wow !! makin seghabut..hak3.. pstu TERNAMPAK la hang tuleh Jabal Rahmah...hakakkaka tapi kat gambo tu tuleh Jabal Alrahmah..hahahaha :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P memang hang budak pandai la..smart yang amat..hak3..